سوسک شرقی
سوسک شرقی

سوسک شرقی

مشخصات ظاهری:

سوسک شرقی بالغ از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند. نه نر و نه ماده قادر به پرواز نیستند. اندازه نرها حداکثر طول 25 میلی متر با بال‌هایی به طول سه چهارم، که چند بخش آخر شکم را آشکار می‌کند. رنگ نرها مشکی براق تا رنگ قهوه ای مایل به قرمز تیره است. اندازه ماده ها حداکثر طول 32 میلی متر، با بالهایی بزرگ هستند که دو قسمت اول بدن را می‌پوشانند. رنگ ماده ها مشکی براق تا رنگ قهوه ای مایل به قرمز تیره  است.

سوسک های شرقی عمدتاً در فضای باز هستند و برای زنده ماندن در محیط طبیعی به خوبی سازگار هستند. بیشتر جمعیت آنها را می توان بیرون از خانه و در فضای بار در زیر مالچ در بسترهای چشم انداز، در بستر برگ، زیر سنگ ها یا زباله ها یافت. این حشرات می توانند در حفره ها یا منافذ زیر ایوان ها، در فضای خالی دیوارها رشد کنند. در مناطق شهری، سوسک های شرقی به تعداد زیادی یافت که در زهکشی فاضلاب زندگی می کنند. سوسک های شرقی مکان های خنک و مرطوب را ترجیح می دهند، بنابراین می توان آنها را در زیرزمین ها نیز یافت. سوسک های شرقی در اطراف کانال های سرویس، توالت، وان، سینک، رادیاتور و لوله ها بیشتر یافت می شوند.

اگرچه زیستگاه طبیعی آنها در فضای باز است، اما ممکن است در تابستان وارد خانه ها شوند. در داخل ساختمان ها، آنها تمایل دارند در طبقات پایین تر باقی بمانند. مانند سایر گونه های سوسک، سوسک های شرقی همه چیزخوار هستند و با جمع کردن خرده های غذا و گیاهان و حیوانات در حال پوسیدگی رشد می کنند. سوسک های شرقی در نقاط مرطوب به تعداد زیاد یافت می شوند. 

سوسک‌های شرقی به دلیل علاقه‌شان به تغذیه از زباله، کثیفی ها یا موادی که در حال پوسیدگی هستند، شناخته شده‌اند. این سوسک ها بسیار به آب وابسته هستند. در حالی که مطالعات نشان داده است که آنها می توانند تا یک ماه بدون غذا زنده بمانند، این حشرات نمی توانند بیش از دو هفته بدون آب زنده بمانند.

سوسک های شرقی بیشتر در شهرهای بندری در سراسر جهان رشد می کنند. 

 

به طور متوسط یک سوسک نر شرقی بالغ 110 تا 160 روز زندگی می کند، در حالی که ماده های بالغ می تواند بین 35 تا 180 روز زندگی کنند. در طول این مدت، یک سوسک شرقی ماده می تواند تقریباً هشت کپسول با تقریباً 16 تخم در هر کپسول تولید کند. تقریباً 30 ساعت پس از تولید کپسول، او آن را در یک منطقه امن می‌اندازد تا بچه سوسک ها از تخم خارج شود. زمان رشد سوسک شرقی به شدت تحت تأثیر فصل است. در مناطق گرم‌تر، زمان لازم برای رشد از تخم به یک سوسک بالغ ممکن است تا 200 روز طول بکشد. با این حال در مناطق سردسیر، ممکن است 800 روز طول بکشد تا سوسک ها از تخم به بالغ تبدیل شوند.

پوره های سوسک شرقی بسیار شبیه به بزرگسالان گونه خود هستند. پوره های ماده پهن تر و سنگین تر از پوره های نر هستند. مرحله پورگی تقریباً یک سال طول می کشد و در طی آن سوسک های شرقی چندین بار پوست اندازی می کنند.

 

 

در خبرنامه ما عضو شوید