برچسب عنوان
توضیحات عکس

سوسک آلمانی

مشخصات ظاهری:

سوسک های بالغ

به راحتی با رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای تیره با دو نوار افقی مشکی در جلوی سر تشخیص داده می شوند، جوان ها یا پوره ها تیره تر و تقریباً سیاه رنگ هستند. سوسک های بالغ به طول 13-16 میلی متر رشد می کنند. در حالی که سوسک های بالغ آلمانی بال دارند، به ندرت پرواز می کنند و ترجیح می دهند بدوند. 

اگرچه سوسک‌های آلمانی می‌توانند در محیط‌های گرمسیری در فضای باز زندگی کنند، اما معمولاً در داخل خانه یافت می‌شوند و ترجیح می‌دهند مناطق گرم‌تر و مرطوب‌تر یک ساختمان را ترجیح دهند. در خانه‌ها، این سوسک‌ها معمولاً در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها یافت می‌شوند، اما اگر غذا و رطوبت در نقاط دیگر خانه در دسترس باشد، می‌توانند به مناطق دیگر خانه نقل مکان کنند.

سوسک های آلمانی لاشخورهایی هستند که می توانند از اکثر منابع غذایی موجود تغذیه کنند. 

هر کپسول تخم تقریباً شامل 30 تا 40 تخم است. این پسول توسط سوسک ماده تا 1 تا 2 روز قبل از خروج پوره ها حمل می شود. بسته به شرایط، میانگین زمان رشد از تخم تا بلوغ می تواند از 54 تا 215 روز با میانگین تقریباً 100 روز متغیر باشد.

سوسک های آلمانی توانایی تولید مثل سریع دارند. ماده ها برای تولید مثل فقط یک بار نیاز به جفت گیری دارند. پس از جفت گیری و در شرایط عادی به طور متوسط 4 تا 6 عدد کپسول در طول زندگی خود تولید می کنند.

در بزرگسالی، سوسک های آلمانی می توانند از 100 تا 200 روز عمر کنند. 

سوسک های آسیایی، اغلب با سوسک آلمانی اشتباه گرفته می شود. از نظر ظاهری مشابه، تفاوت های اصلی بین این دو سوسک در رفتار آنها مشهود است. در حالی که سوسک های آلمانی به عنوان آفت سازه ها شناخته می شوند و اغلب در مناطقی با رطوبت و دمای بالا یافت می شوند، سوسک های آسیایی اغلب در خارج از منزل یافت می شوند و فقط گاهی اوقات به سازه ها راه پیدا می کنند. علاوه بر این، سوسک های آسیایی به دلیل توانایی خود در پرواز شناخته شده اند، در حالی که سوسک های آلمانی به ندرت از بال های خود برای پرواز استفاده می کنند و ترجیح می دهند از خطر فرار کنند.

 

در خبرنامه ما عضو شوید