برچسب عنوان
توضیحات عکس

سوسک نوار قهوه ای

مشخصات ظاهری:

سوسک‌های نوار قهوه‌ای یکی از سوسک‌های کوچک‌تر هستند که طول بالغ‌ها تنها حدود ½ اینچ است. رنگ این سوسک ها قهوه ای روشن تا تیره است و ماده ها کمی کوتاهتر از نرها هستند. ماده های بالغ دارای بال هایی هستند که فقط قفسه سینه و قسمتی از شکم آنها را می پوشاند، در حالی که نرهای بالغ دارای بال هایی هستند که تمام قفسه سینه و شکم آنها را می پوشاند. هر دو نر و ماده دارای دو نوار رنگ روشن هستند که به صورت عرضی از یک طرف به طرف دیگر در پایه بال ها و شکم کشیده می شوند. بال‌ها قهوه‌ای هستند، اما در امتداد حاشیه بال روشن‌تر هستند. پاها و قسمت زیرین بدن سوسک های بالغ زرد مایل به قهوه ای است.

پوره ها بال ندارند، اما دارای طرح های رنگی قهوه ای و زرد بر روی بدن خود و نوارهای رنگ روشنی هستند که در بزرگسالان ظاهر می شود. محفظه تخم سوسری با نوار قهوه ای قرمز مایل به قهوه ای است و حدود ¼ اینچ طول دارد.

سوسک های با نوار قهوه ای مکان های خشک و گرم را ترجیح می دهند و می توانند در داخل کابینت ها، انبارها و کمدها یافت شوند. آنها همچنین می توانند در تجهیزات الکترونیکی یا اطراف محفظه موتور یخچال پیدا شوند. سوسک‌های با نوار قهوه‌ای می‌توانند در مکان‌های مختلفی مانند ساعت و قاب عکس از دید انسان پنهان شوند. آنها از رطوبت دوری میکنند و بیشتر در نزدیکی سقف خانه های آلوده یافت می شوند. 

سوسری با نوار قهوه ای که عمدتاً در شب فعال است، ممکن است در طول روز فقط برای جستجوی غذا دیده شود. سوسک های نوار قهوه ای مانند دیگر گونه های سوسک، تغذیه کننده های فرصت طلب هستند. با این حال، در صورت انتخاب، آنها ترجیح می دهند مواد با محتوای نشاسته بالاتر را بخورند.

یک سوسک با نوار قهوه ای بالغ می تواند بین 130 تا 315 روز زندگی کند و میانگین طول عمر آن 206 روز است. در طول این مدت، یک سوسک ماده با نوار قهوه‌ای تقریباً 14 کپسول تخم در طول زندگی خود تولید می‌کند. هر کپسول که به طور متوسط شامل 10 تا 18 تخم است، آن را به مدت تقریباً 24 تا 36 ساعت حمل می کند و سپس آن را در محیط های گرم و تاریک رها می کند تا زمانی که جوان از تخم خارج شود. زمانی که جوان از تخم بیرون می آید، زمان لازم برای رشد بسته به شرایط محیطی بسیار متفاوت است، از 90 روز در شرایط ایده آل یا تا 276 روز در محیط های با شرایط سختتر. 

 

در خبرنامه ما عضو شوید