برچسب عنوان
توضیحات عکس

سوسک آسیایی

مشخصات ظاهری:

سوسک های آسیایی شبیه سوسک های آلمانی هستند. سوسری های آسیایی بالغ حدود 13 تا 16 میلی متر طول دارند. رنگ قهوه ای روشن دارند و دارای دو خط موازی در پشت سر خود بر روی قدامی هستند.

سوسک آسیایی مانند سایر گونه ها همه چیزخوار است و از هر منبع غذایی موجود تغذیه می کند. آنها میتوانند حامل میکروب باشند و انواع بیماری ها را به انسان منتقل کنند. سوسک های آسیایی زاد و ولد خیلی زیادی دارند و در بهار و تابستان به اوج جمعیت می رسند. 

همانطور که از نام آن پیداست، سوسک آسیایی بیشتر در جنوب شرقی آسیا یافت می شود. با این حال، این آفت به طور قابل توجهی در سراسر دنیا گسترش یافته است. سوسک های آسیایی معمولاً در مناطق سایه دار و مرطوب قرار دارند. در حالی که احتمال هجوم آنها به مناطق بیرونی بیشتر است، گاهی اوقات وارد خانه می شوند. این آفات در هنگام غروب بیشتر فعال هستند و در فواصل طولانی به سمت منابع نور پرواز می کنند. ممکن است ببینید این حشرات جذب صفحه تلویزیون شما می شوند یا در نزدیکی لامپ ها و سایر منابع روشنایی نشسته اند.

سوسک های آسیایی شبیه سوسک های آلمانی هستند. بهترین راه برای تشخیص سوسک های آسیایی از سوسک های آلمانی از طریق رفتار آنهاست. از این سه رفتار برای تشخیص آنها استفاده کنید:

- آیا آنها پرواز می کنند؟ - سوسک های آسیایی پروازهای توانمندی هستند، در حالی که سوسک های آلمانی چنین نیستند.

- آیا آنها جذب نور می شوند؟ - مهمترین جاذبه نور است. بنابراین، اگر سوسکی دیدید که شبیه سوسک‌های آلمانی آشناتر است، اما به نظر نمی‌رسد که نگران نباشد و با روشن شدن چراغ‌ها از آنجا دور شود، به احتمال زیاد آن سوسک یک سوسک آسیایی است.

- آنها را از کجا پیدا کردید؟ - سوسک‌های آسیایی عمدتاً در فضای باز زندگی می‌کنند، در حالی که سوسک‌های آلمانی تمایل دارند به خانه‌های انسان‌ها حمله کنند.

در خبرنامه ما عضو شوید