رنگ قهوه ای روشن تا تیره، دارای بدنی صاف و بدون کرک با شاخک های  قطعه بندی شده
مورچه آرژانتینی

مورچه آرژانتینی

مشخصات ظاهری:

رنگ قهوه ای روشن تا تیره ، اندازه بین 2.2 تا 2.8 میلی متر ، دارای بدنی صاف و بدون کرک ، شاخک های  قطعه بندی شده

 

دور نگه داشتن مورچه‌های آرژانتینی از خانه‌ها و ساختمان‌ها یک فرآیند مداوم است، و یکباره از بین نمی روند.

مورچه های آرژانتینی به راحتی با شرایط محیط سازگاری پیدا می کنند و می توانند در مکان های مختلف لانه سازی کنند. کلنی های عظیمی دارند و ممکن است صدها ملکه داشته باشند. لانه ها معمولاً در خاک مرطوب، کنار یا زیر ساختمان ها، در کنار پیاده روها یا زیر تخته ها قرار دارد. این مورچه ها همه چیزخوار هستند، به این معنی که تقریباً هر چیزی را می توانند بخورند، اما غذاهای شیرین را ترجیح می دهند. معمولا محل لانه سازی آنها در خاک، زیر چوب، کنده ها و زباله هاست. آنها همچنین ممکن است در حفره هایی در پایه درختچه ها و درختان لانه کنند. لانه‌های آن‌ها اغلب کم‌عمق است و در محیط های باز تا ۲۰ سانتی‌متر عمق دارد.

همه مورچه های آرژانتینی به یک اندازه هستند. آنها با مسیرهای کاملاً مشخص بین شبکه لانه و منابع غذایی خود حرکت می کنند. مورچه های آرژانتینی عموما از شیرینی و غذاهای خانگی روغنی تغذیه می کنند. تخم های این نوع از مورچه ها سفید رنگ است و لاروها پس از حدود 28 روز از تخم ها خارج می شوند. آنها در حدود 74 روز به مرحله بلوغ می رسند. مورچه ملکه آرژانتینی کوچک‌تر از سایر گونه های هستند، در حدود 1/6 تا 1/4 اینچ طول دارند. ملکه یک بار با یک مورچه نر بالدار جفت گیری می کنند و پس از آن می توانند تا زمانی که زنده هستند به طور مداوم تخم های بارور تولید کنند. یک کلونی مورچه آرژانتینی دارای چندین ملکه خواهد بود که هر یک از آنها می توانند روزانه 60 تخم بگذارند. ملکه ها در این گونه متحرک هستند  و بر خلاف سایر ملکه های مورچه که مادام العمر در داخل لانه زندگی می کنند، ممکن است در خارج از لانه به همراه مورچه های کارگر دیده شوند. تحرک ملکه امکان حرکت سریع و ایجاد لانه در مناطق دیگر را در صورت نامساعد شدن شرایط فراهم می کند. 

مورچه های نر آرژانتینی از تخم های بارور نشده ملکه بیرون می آیند و عمر نسبتاً کوتاهی دارند. وظیفه یک مورچه نر آرژانتینی، جفت گیری با ملکه برای حفظ و تکثیر کلنی است. نرها معمولاً بلافاصله پس از جفت گیری می میرند.

در خبرنامه ما عضو شوید