برچسب عنوان
توضیحات عکس

مورچه پا سفید

مشخصات ظاهری:

مورچه های پا سفید نسبتاً کوچک هستند و طول آنها حدود 2.7 میلی متر است. کمر تک قسمتی به اضافه شاخکهای 12 قطعه ای. رنگ آنها سیاه یا قهوه ای با پاهای قهوه ای کم رنگ و یا زرد است. 
این گونه مورچه از عسلک تولید شده توسط شته ها و حشرات دیگر ، بقایای حشرات مرده، گیاهان، مواد پروتئینی و شیرینی جات تغذیه می کند. 
مورچه‌های پا سفید هر دو زیستگاه شهری و حومه شهر را هجوم می‌آورند و از طریق حمل و نقل مواد و گیاهان محوطه‌سازی آلوده به مناطق دیگر گسترش می‌یابند.
در طول تابستان نرها و ماده‌ها جفت گیری می کنند، فعالیتی که باعث تولید ملکه‌های تخم‌گذار می‌شود که کلنی جدید را تأسیس می‌کنند و از آنها مراقبت می‌کنند. 

این مورچه ها در فضای باز در توده های برگ و مناطق سایه دار و مرطوب زندگی می کنند. هجوم مورچه های پا سفید زمانی شروع می شود که مورچه ها از شکاف های کوچک به داخل ساختمان می روند. مورچه های پا سفید پس از ورود به خانه، در فضای خالی دیوارها لانه می کنند یا بین لانه های بیرونی و منابع غذایی خود حرکت می کنند. آنها به دنبال پروتئین و شیرینی هستند که معمولاً آنها را به فضای آشپزخانه ها هدایت می کند. 
مورچه های پای سفید بیشتر به دلیل بزرگی کلنی هایشان و ماندگاری آفات مشکل ساز می شوند که کنترل یا از بین بردن آنها را بسیار سخت می کند. آنها آسیب ساختاری ایجاد نمی کنند و نیش نمی زنند. با این حال، از آنجایی که هر کلنی مورچه‌های پا سفید شامل 3 میلیون مورچه است، خطوط دنباله‌دار ناخوشایندی از حشرات اغلب در امتداد میزها، دیوارها و قرنیزهای خانه‌های آلوده ظاهر می‌شوند. آنها احتمالاً غذاها را هم آلوده می کنند و باعث می شوند مجبور شوید غذاها را دور بریزید.

در خبرنامه ما عضو شوید