برچسب عنوان
توضیحات عکس

مورچه دزد

مشخصات ظاهری: 

مورچه دزد یکی از کوچکترین مورچه هاست که طولی در حدود 1.5 تا 2.2 میلی متر دارد. رنگ آنها از زرد تا قهوه ای متغیر است. شاخک های آنها دارای 10 بخش با یک چماق دو بخش است. دارای چشم های کوچک و مرکب.

مورچه های دزد و مورچه های فرعون شبیه یکدیگر هستند. با چند تفاوت کوچک. مورچه دزد تمایل دارد در مسیرهای مشخص به جست و جوی غذا بپردازد، در حالی که مورچه های فرعون کمتر در مسیر مشخص حرکت می کنند اما زمانی که منابع غذایی یا آب را پیدا می کنند حرکت انها نیز خطی و در مسیر مشخص انجام می شود. 

مورچه‌های دزد که به عنوان مورچه‌های چربی خوار و گاهی اوقات «مورچه‌های قندی» نیز شناخته شده اند، یکی از کوچک‌ترین گونه‌های مورچه‌های خانگی هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند. این نام از عادت مورچه ها به سرقت لارو و شفیره از کلنی های دیگر گرفته شده است.

مورچه های دزد از مواد پروتئینی و غذاهای چرب مانند آجیل، گوشت، پنیر، کره بادام زمینی و شیرینی ها تغذیه می کنند. از آنجایی که مورچه های کارگر به اندازه کافی کوچک هستند که وارد بسته بندی مواد غذایی می شوند، می توانند در آشپزخانه مزاحمت ایجاد کنند. در فضای آزاد، مورچه های دزد برای یافتن بقایای حشرات مرده جستجو می کنند. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که آنها بتوانند عوامل بیماری زا را از یک منبع غذایی به منابع غذایی دیگر انسان ها منتقل کنند. مورچه های دزد همچنین از مورچه های نابالغ دیگر و حشرات تغذیه می کنند. 

لانه مورچه‌های دزد در مکان‌های مختلف بیرون، به‌ویژه در زیر صخره‌ها وجود دارد.

مورچه های دزد در چوب و خاک پوسیده لانه می کنند. آنها همچنین ممکن است در داخل خانه در فضاهای کوچک، از جمله شکاف های دیوار، فضای خالی کابینت و پشت قرنیزها لانه کنند. از آنجایی که مورچه‌های دزد در مناطق مخفی لانه می‌کنند، پیدا کردن لانه‌های آنها دشوار است. بهترین راه برای مقابله با هجوم مورچه دزد این است که با متخصص کنترل حشرات تماس بگیرید، که بتوانند گونه را به درستی شناسایی کرده و راه حل مناسب را ارائه دهند.
این مورچه ها از زمان تخم  50 روز تا چند ماه طول می کشد تا به طور کامل به مورچه بزرگسال تبدیل شوند. دسته‌های جفت‌گیری مورچه‌های دزد در تابستان ظاهر می‌شوند و این مورچه‌های مولد ممکن است در تابستان نیز در داخل خانه دیده شوند. مورچه‌های دزد وقتی وارد خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌شوند، مسیرهایی را از منبع غذایی تا لانه‌شان تشکیل می‌دهند.
کلنی ها نسبت به سایر گونه ها کوچکتر هست، اما می توانند شامل دو یا چند ملکه و چندین هزار کارگر باشند.

در خبرنامه ما عضو شوید