برچسب عنوان
توضیحات عکس

مورچه فرعون

مشخصات ظاهری: 

اندازه 2 میلی متر، شاخک های 12 قطعه ای، رنگ زرد مایل به قهوه ای
مورچه های فرعون بسیار کوچک هستند. بدنی به رنگ زرد روشن با خطوط قرمز و سیاه روی شکم دارند. مورچه های فرعون می توانند از گرمایش مصنوعی ساختمان ها برای زنده ماندن در زمستان استفاده کنند. آلودگی ها معمولاً در مناطق دارای مواد غذایی رخ می دهد. آنها در مناطق کاملاً محافظت شده و پنهان در ساختمان ها لانه سازی می کنند، اما می توانند در فضای باز در چمن ها یا باغ ها در آب و هوای گرم هم لانه سازی کنند.  
این مورچه ها می توانند در دیوارها، پشت کابینت ها، پشت قرنیزها، عایق یخچال، داخل میله های پرده، بین ورق و کاغذ و دیگر فضاهای تاریک و دست نخورده لانه بسازند. اگر در منطقه ای سمپاشی صورت گیرد کلی مورچه های فرعون به جای دیگر منتقل خواهد شد. در کنترل مورچه های فرعونی، توصیه می شود که از کارشناسان کنترل آفات کمک بگیرید.
مورچه های فرعونی همه چیزخوارند، به ویژه شیرینی ها. آنها بقایای حشرات دیگر را هم می خورند. مورچه های فرعون از تخم تا مرحله بالغ در حدود 38 روز رشد می کنند. ماده ها 4 تا 12 ماه عمر می کنند و کارگران فقط تا 10 هفته عمر می کنند.

مورچه‌های فرعون چندین ملکه دارند و می‌توانند کلنی‌های خود را در صورت ایجاد مزاحمت از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند. مورچه های فرعونی نر در عرض سه تا پنج هفته پس از جفت گیری می میرند. مورچه های فرعون با جوانه زدن، مستعمرات جدیدی را آغاز می کنند. این بدان معنی است که گروه کوچکی از کارگران و یک ملکه از کلنی قبلی مهاجرت می کنند تا یک کلنی جدید راه اندازی کنند.
 

در خبرنامه ما عضو شوید