برچسب عنوان
توضیحات عکس

مورچه آتشین

مشخصات ظاهری: 

اندازه 1.6 تا 5 میلی متر، رنگ قرمز

گاهی اوقات لانه ها ممکن است به صورت تپه هایی به قطر 60 سانتی متر و ارتفاع حدود 18 سانتی متر ظاهر شوند. کلنی های بزرگ می توانند تا 250000 کارگر داشته باشند. آنها بسیار فعال و تهاجمی هستند و هنگام احساس خطر هر حیوان مزاحمی را مکرراً نیش می زنند.

مورچه های آتشین همه چیزخوار هستند و به خوردن گوشت ها، مواد چرب و شیرین معروف هستند. یعنی از منابع غذایی حیوانی یا گیاهی تغذیه می کنند. رژیم غذایی کارگران مورچه آتشین شامل حشرات، کرم های خاکی، کنه ها، عنکبوت ها، تخم بندپایان، عسلک و شیرینی ها است. از منابع غذایی گیاهی می توان به دانه ها اشاره کرد. مهره داران جوان و تازه متولد شده که توسط مورچه های آتشین خورده می شوند عبارتند از پرندگان، جوندگان و گوساله ها. به طور کلی، مورچه های آتشین به راحتی لاشه حیوانات مرده را می خورند، صرف نظر از اینکه خود مورچه های آتشین نیز باعث مرگ حیوان می شوند. لارو مورچه آتشی توسط مورچه های کارگر تغذیه می شود و لاروها در مراحل اول فقط از یک رژیم غذایی مایع استفاده می کنند.لاروها در مراحل آخر قادر به تغذیه از غذاهای جامد هستند. .
از تخم تا بالغ شدن به طور متوسط 30 روز به طول می انجامد. کارگران ممکن است تا 180 روز زندگی کنند. ملکه ها دو تا شش سال عمر می کنند.
 

در خبرنامه ما عضو شوید