آفات و علائم آلرژی

آفات می توانند علائم آلرژی فصلی شما را تحریک کنند!

 

با افزایش زمان صرف شده در خانه به دلیل همه‌گیری های  مداوم، اطمینان از اینکه خانه شما عاری از آفت است، حیاتی است. زندگی با آفات خاصی مانند کنه‌های گرد و غبار، جوندگان و سوسک‌ها می‌تواند بر سلامت خانواده شما تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر کسی در خانواده شما قبلاً از آلرژی یا آسم رنج می‌برد.

انجمن علمی مدیریت آفات  اطلاعات مهمی را در مورد آفاتی که می توانند علائم را ایجاد کنند و اقداماتی که صاحبان خانه می توانند برای جلوگیری از آنها انجام دهند را به اشتراک می گذارد:

 

سوسک ها

 

 

پروتئین‌های خاصی که در مدفوع، بزاق و قسمت‌های بدن سوسک یافت می‌شوند می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک یا تحریک علائم آسم، به‌ویژه در کودکان شوند. برای جلوگیری از هجوم سوسک‌ها، حتماً لوله‌های نشتی را تعمیر کنید و خرده‌ها و ریخته‌های غذا را فوراً تمیز کنید.

 

جوندگان

 

 

مدفوع و ترشحات جوندگانی مانند موش می تواند باعث ایجاد آلرژی یا علائم آسم شود. تمام شکاف‌های اطراف خانه را ببندید تا جوندگان از آن جلوگیری کنند و توجه ویژه‌ای به محل ورود وسایل برقی داشته باشید.

 

کنه ی گرد و غبار

 

 

تقریباً 50 تا 80 درصد از مبتلایان به آسم ممکن است علائمی را در هنگام زندگی با کنه های گرد و غبار در خانه نشان می  دهند ، زیرا پوست ریخته شده و مدفوع آنها به عنوان آلرژن عمل می کند که ممکن است باعث انقباض تنفسی شود. جاروبرقی مکرر خانه و تعویض ملحفه ها می تواند به کاهش این محرک ها کمک کند.