برچسب عنوان
توضیحات عکس

مگس میوه و مورچه شکر چقدر خطرناک است?

ممکن است در فصل تابستان و به دلیل قرار گرفتن میوه ها در معرض هوای آزاد و یا در اطراف سطل زباله پشه‌هایی ریزی مشاهده شود، اظهار کرد: اندازه این پشه‌ها دو تا سه میلی متر است و از مگس‌های خانگی نیز کوچک‌تر هستند، به این مگس‌ها اصطلاحاً مگس‌های میوه گفته می‌شود. منبع اصلی این مگس‌ها غالباً تخم‌های مگس میوه هستند که در میوه فروشی‌ها توسط مگس میوه بالغ روی میوه‌های کاملاً رسیده گذاشته می‌شوند.

تا زمانی‌که میوه از یخچال خارج نشده یا بوی تخمیر و ترشیدگی از آن استشمام نشود این مگس‌ها از تخم خارج نمی‌شوندو به ندرت پیش می‌آید که مگس میوه بالغ از طریق شکاف پنجره و یا فاضلاب جذب بوی میوه‌های در حال فساد شود که با رعایت بهداشت هرگز شاهد این موضوع نخواهیم بود.

خوردن تصادفی تخم مگس‌ها از طریق میوه‌ها مشکلی برای سلامت به وجود نمی‌آورد، ولی این میوه‌ها حتی اگر یکبار شسته شده باشند، بعد از مشاهده این مگس‌های ریز، میوه را قبل از مصرف دوباره بشویید.

و آیا مورچه‌های اطراف و یا داخل ظرف عسل خطرناک هستند یا خیر؟

به این مورچه‌ها اصطلاحاً مورچه‌های شکر گفته می‌شود و تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه فردی با این مورچه‌ها بیمار شده ارائه نشده است. درصد کمی از مورچه‌های شکر ممکن است حامل باکتری یا قارچ باشند وجود دارد،کمتر از یک درصد مردم دنیا نسبت به مورچه‌های شکر آلرژی دارند بنابراین با این حال که خوردن تصادفی این مورچه‌ها مشکلی برای سلامت ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است اگر داخل ظرف عسل مشاهده کردید بخش عسلی که مورچه را داخل آن مشاهده کرده اید دور بریزید و باقی را با خیال آسوده مصرف کنید.