چرا مگس ها در تابستان بیشتر می شوند؟

مگس ها در تمام طول سال حضور دارند، اما ناگهان وقتی تابستان می آید، همه جا هستند! عامل اصلی کمک کننده چرخه تکثیر مگس ها افزایش دماست.

حشرات خونسرد هستند و در تابستان که دمای بدنشان بر اثر گرمای بیرونی بالا می رود، فعالتر می شوند. هوای گرمتر باعث می شود تا به دنبال نقاط مرطوب خنک مانند داخل منازل باشند تا از گرمای شدید فرار و تخم گذاری کنند.

بچه مگس ها حدود 20 ساعت طول می کشد تا از تخم بیرون بیایند، اما زمانی که دما از 37 درجه بالاتر می رود، می توانند در عرض 8 ساعت از تخم خارج شوند! در هوای بسیار گرم، تخم ها می توانند در طول 4 روز از مرحله لارو، بالغ شوند.

میانگین طول عمر یک مگس خانگی 21 روز است، بنابراین هر مگس ماده می تواند تا 900 تخم در ماه های تابستان بگذارد!

چگونه در تابستان امسال مگس ها را دور نگه داریم؟

چند راهکار وجود دارد که می توانید در اطراف خانه خود اجرا کنید تا از تکثیر مگس ها و تبدیل شدن آنها به یک مزاحم جلوگیری کنید. اگر به این دستورالعمل ها عمل کنید دیگر مجبور نخواهید بود که هر 5 ثانیه یک بار مگس را از خود برانید.

  • مناطق تولید مثل را حذف کنید

مگس ها تخم های خود را در مواد غذایی مانده، محیط های مرطوب، محلول یا هر آب ساکنی می گذارند، تا زمانی که از تخم بیرون می آیند، لاروها چیزی برای تغذیه داشته باشند. تمیز نگه داشتن آشپزخانه و اطمینان از عدم وجود ظروف کثیف در سینک ظرفشویی، فضای کمتری را برای زاد و ولد به آنها می دهد. سطل های زباله و بازیافت باید محکم بسته شده و مرتباً خالی شوند.

  • رطوبت را کنترل کنید

مگس ها برای زنده ماندن باید هیدراته بمانند. به دنبال هر گونه منبع رطوبت کنترل نشده باشید، از اتاق‌هایی که مگس‌ها تمایل به تجمع دارند شروع کنید. مگس ها فقط به مقدار کمی رطوبت نیاز دارند تا هیدراته بمانند. حتی قطرات حاصل از بخار آب روی دیوارها یا پنجره ها ممکن است برای تجمع و تکثیر آنها کافی باشد.

  • آنها را گرسنه نگه دارید

در راس خوراکی های خوشمزه مگس ها، میوه های بیش از حد رسیده، گوشت کهنه، شیر فاسد، مایعات تخمیری و سایر غذاهای دارای بوی تند است. مطمئن شوید که مواد غذایی فاسد سده را جدا کرده و زباله ها را مرتباً دور بریزید. به محض ریختن خرده غذاها در محیط منزل آن را تمیز کنید.

این اقدامات اولیه بهداشتی مطمئناً به مهار و حذف مگس ها از محیط کمک می‌کند، اما اگر احساس می‌کنید همه چیز را امتحان کرده‌اید و از کنترل خارج می‌شوند، با #آروین_سلامت تماس بگیرید و در مورد بهترین راه ‌حل برای مشکل مگس در منزل یا محیط کار خود صحبت کنید.

- مشاوره ما، بر اساس دانش و تجربه، به صورت رایگان می شود.