سوسک ریز آشپزخانه از کجا می آید و چه مخاطراتی ایجاد میکنند؟

سوسکهای ریز آشپزخانه یا همان سوسک ریز سیاه آلمانی معمولا از طریق منافذ زیر درب ورودی ساختمان،پنجره ها ،مسیر هواکش آشپزخانه، هواکش دستشویی و حمام و از منزل همسایگان آلوده به سوسک ریز آلمانی به منزل شما انتقال می یابند.شما با خرید وسایل چوبی مانند تخت و مبلمان، خرید مواد غذایی روزانه از جمله شانه تخم مرغ ، لباس و اشیا در صورت آلوده بودن می توانید به راحتی این سوسک ها و تخم این حشرات را به منزل خود انتقال دهید.

چگونه از ورود سوسک ها به آشپزخانه جلوگیری کنیم؟

اولین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد این سوسک ها فقط و فقط نظافت است. با این کارها مواد غذایی برای تغذیه سوسک ها از بین خواهد رفت:
•    جلوگیری از تجمع اشغال و خارج کردن کیسه زباله از آشپزخانه
•    جلوگیری از انباشته شدن خرده نان و غذا در کف زمین
•     عدم رها سازی چربی بر روی گاز و کابینت اطراف آن
•    شستن ظرف های باقیمانده در سینک آشپزخانه ( به خصوص شب ها)

دومین راهکارقبل از سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه مصدود کردن تمام درز و شکاف های کناره های دیوار است گاهی بر اثر نشست ساختمان وهمچنین تکان های شدید درز و شکاف هایی در دیوارها وکناره های خانه ایجاد میشود.این درز و شکاف ها می توانند جایگاه مناسبی برای تخم ریزی این حشرات موذی باشد لذا پرکردن این منافذ و شکاف ها کمک بسزایی در دفع خانگی این حشرات قبل از سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه می باشد. سومین راهکار برای جلوگیری از ورود سوسک ریز، سرویس تمام شیرآلات خانه که چکه می کند است. سوسک ها و سایر حشرات از این آب برای رفع تشنگی استفاده می کنند. از آنجایی که این جانوران علاقه شدیدی به محیط های مرطوب دارند و لازمه زندگی سوسک ها وابسته به آب است به طوری که این موجودات جان سخت بدون آب تا چند روز بیشتر زنده نمی مانند، سرویس شیر آلات و جلوگیری از ایجاد رطوبت حیات این حشرات را مختل میسازد.

خطرات سوسک آلمانی چیست؟

سوسک آلمانی ممکن است بی آزار و کمی چندش به نظر بیاید، اما خطراتی برای سلامتی انسان دارد. سوسک‌ ریز آشپزخانه با آلوده‌ کردن مواد غذایی از طریق عوامل بیماری‌زای موجود در توالت‌ها، زباله‌ها و ... باعث انتقال:
•    بیماری‌های باکتریایی، اسهال، وبا
•    بیماری‌های ویروسی، فلج اطفال
•    حمل تخم کرم‌های انگلی
•    و همچنین واکنش‌های آلرژیک مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلک و ناراحتی‌های تنفسی می‌شوند.