برچسب عنوان
توضیحات عکس

مورچه ریز سیاه

مشخصات ظاهری: 

اندازه 1.5 تا 4 میلی متر،  شاخک های 12 بخشی، بدن دو بخشی، قفسه سینه گرد، رنگ قهوه ای تیره یا مشکی

مورچه های سیاه کوچک کوچک هستند. طول کارگران به 1.5 میلی متر می رسد و ملکه ها می توانند تا 4 میلی متر اندازه بگیرند. کمر مورچه دو قسمتی است. همه چیزخوار هستند. عمدتا آنها از ذرت، غذاهای چرب یا روغنی، عسلک، حشرات، ترشحات گیاهی، شیرینی جات و سبزیجات تغذیه میکنند. آنها بیشتر در محیط های شهری و صنعتی لانه سازی میکنند. 
کلنی های کوچک مورچه های سیاه می توانند چندین هزار مورچه را در خود جای دهند و عمدتاً در مناطق تاریک و محافظت شده قرار دارند. مسیرهای تردد مورچه های کارگر اغلب در کنار پیاده‌روها و دیوارهای ساختمان دیده می‌شود. در داخل خانه، مورچه سیاه کوچک را می توان در وسایل چوبی و همچنین در دیوارها و محل اتصال بین فرش و دیوارها قرار داد. 

مورچه‌های سیاه کوچک ترجیح می‌دهند در فضای باز در کنار چوب های پوسیده زندگی کنند، اما گاهی آنها لانه‌های خود را در شکاف‌های دیوار یا بلوکه های سیمانی نیز می‌سازند. در داخل خانه، حشرات لانه های خود را در حفره ها و فضای خالی دیوار می سازند. 
کلنی‌های مورچه‌های سیاه کوچک دارای جمعیت متوسط تا زیاد هستند، با دو یا چند ملکه در یک کلنی. گروه‌های بالدار مورچه‌های سیاه ریزاز اواخر بهار تا اواخر تابستان رایج هستند و در این زمان جفت‌گیری اتفاق می‌افتد. پس از جفت گیری، هر دو نر و ماده بال های خود را از دست می دهند و نرها بلافاصله پس از جفت گیری می میرند.
 

در خبرنامه ما عضو شوید